Gebruik maken van een telefoondienst

Het gebruiken van een telefoondienst klinkt je wellicht als iets in de oren dat grote bedrijven doen. Kleinere ondernemers kiezen er vaak voor om zelf de telefoon op te nemen, maar nemen daarmee ook vaak een flinke taak op de schouders die niet altijd realistisch haalbaar is.

Veel grote bedrijven hebben een inbound callcenter voor al hun inkomende telefoontjes. Heel handig en professioneel natuurlijk, maar ook kostbaar. Voor een kleinere ondernemer zal een callcenter geen haalbare kaart zijn, maar het inhuren van een telefoondienst is ook juist voor de kleinere ondernemers een zeer goede optie om te overwegen.

Het lijkt namelijk in eerste instantie misschien goedkoper om toch maar gewoon zelf de telefoon te blijven beantwoorden. Echter, moet je hierbij natuurlijk wel rekening houden dat je jezelf of een ander binnen je bedrijf daar altijd beschikbaar voor moet maken. Wellicht ben jij het enige personeel en anders heb je wellicht wel personeel in dienst maar hebben deze uiteraard ook meer dan genoeg te doen. Het lijkt misschien dus goedkoper om je eigen tijd erin te steken en zelf de telefoon op te nemen, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet altijd zo. Het kan juist goedkoper zijn om een telefoondienst in te huren en zo zelf je eigen handen en tijd vrij te houden voor andere bezigheden in je bedrijf. Zo kun je gewoon doen waar je het beste in bent, lekker ondernemen.

De meeste telefoonservices rekenen bovendien per afgehandeld gesprek af. Dus wanneer het niet zo druk is, kun je alsnog de telefoonservice inzetten en er geen verlies op draaien.

Zorg dus dat je goed voor jezelf op een rijtje hebt wat de kosten en de baten zijn binnen je bedrijf. Je zult er al vrij snel achter komen dat een telefoonservice inhuren zichzelf zal uitbetalen in tijd voor andere zaken.

https://www.bizziphone.com